Kittelfjäll

Nu ska ni få höra :)

Måndag
Klockan 22.12 lämande tåget centralen och vi var på väg mot kittelfjäll. Vi hade samlats en och en halv timme innan på centralen. Jag hade hamnat i grupp fyra med rebecca. Grupp tre och fem åkte upp samtidigt som vi, medans grupp ett (carros, rikkes och sophies grupp) och två åkte upp dagen innan. Vi tog natttåget upp, jag och rebecca sov i samma kuppe som jessica, johanna, emil och hampus. Under natten kom jag och rebecca på hur många olika namn man kan få fram från hampus: hampussy, hampie, hampoo, shampoo, skinbajs, damtuss, humppussy, hampuspuspuspus.

Tisdag
Vi kom fram vid lunch ungefär till Kittelfjäll, då hade vi redan åkte 3-4 timmars buss. Jag och rebecca åt upp våran pannkaks matsäck :) När vi kom fram fick vi åra rum och lunch. Rummen var nog inte det bästa jag varit med om, men absolut inte det värsta! Fast jag hittade några gammla ostbågar under sängen :S Efter lunchen så var det bara på med vandringskängorna och så gick vi iväg på våran första vanding.  jag och rebecca hade på oss våra über sexiga vandringsbrallor som gick upp till magen ungefär :P men vi var coooola ändå :D När vi hade kommit upp på fjällte hade vi lite teori, sen gick vi ner igen. På vägen ner så trampade rebeccas snett och fick bli nerburen av erwin (allt finns på film :P). När vi var tillbaka till stugorna så hade frupp ett kommit tillbaka från sin fjällvandring. På kvällen så spelades det alfapet och neger o president.

Onsdag
Dagen började med teoripass. Smått tråkigt jag höll på att somna. PÅ eftermiddagen fick man välja klättring eller kanot. Jag, elin, stina, andre och alex valde klättring. Det var skitkul! Jag är rätt så höjdrädd men det gick fint och man kände sig så himla stolt när man hade klarat det! Sen på kvällen hade vi lite mer teori, vi fick också lyssna på en same kvinna som berättade om rensködseln i Kittelfjäll. Det roligast var när hon tog upp en bild med några renar på en väg, max 500 stycken. Och så säger hon "ja men de dä e väl en sisådä sjuu tusän ren" haha den lilla frasen satt kvar hela veckan :)

Torsdag
Idag var det min grupps tur att vandra till Blerikestugan. Alla grupperna gick dit varsin dag och sov över. Det är 1.3 mil till den stugan och trust me, det är sjuuuukt långt. Särskilt när vägen inte är en väg utan mer som nerlerad stig med 90 graders lutning. Plus att vi hade våra megastora vandringsväskor på ryggarna! Det tog oss ungefär fem timmar dit iallfall, några lite mer och några lite mindre. Men den vandringen var verkligen jobbig! Ett tag trodde jag inte ens att det fanns någon stuga och att det hela bara var en skit stor luring när de fick oss att gå typ ett varv runt berget eller något. Men som tur var fanns det en stuga! Stugan var pytte liten och vi fick in 20 pers på 14 sängar. Vi badade också i sjön där.. typ 13 grader kallt. Mina ben tappade typ känseln! Vi hann också med att köra massagetåg :) Vid nio tiden var alla helt döda men jag och rebecca stannade uppe "länge" tíll ungefär klockan elva. En del i vårat rum gillade oss inte så jätte mycket efter det.. :P Juste glömde berätta om hur smarta vi var! På ditvägen till blerikestugan så höll killarna på att "reta" oss hela vägen och skämtade om hur klena vi var.. osv. Så när de gick upp till isen så passde vi på att hämnas, genom att lägga i massa stenar i deras ryggsäckar! haha. Tror ni de märkte något, nope! Så vi lät dem gå i typ 20 minuter, då hade de hamnat sist i ledet och så helt förstörda ut haha. Som tur var tog de det bra och vad vi vet hämnades de ingenting!

Fredag
Rebecca och jag hade fått uppgiften att göra frukost så vid halv sju tiden var vi uppe och lagade gröt.. eller vi gjorde väl inte så mycket.. jessica lagade gröten och vi satt och tittade på. Stina, elin, rebecca och jag bestämde oss för att komma iväg så fort som möjligt så vi skulle komma. Vi gick iväg vid åtta tiden. Efter 15 minuter var det klädbyte, tillskillnad från gårdagen var det sol! Dagen innan hade det spöregnat. Efter en halvtimme till så var det mackdags. Då blev det dags för klädbyte nummer 2. Nu gick vi i bara sportbh/bh och byxor. Jätte skönt. Vi gjorde fina krigsmålningar också i ansiktet vi var "babes i buschen" :P. På vägen tillbaka så hade vi bestämt oss för att gå upp till snön (hård is), och på vägen dit så såg vi tre renar!! Sen efter det hände inte så mycket vi bara traskade hem och typ dog. Men på vägen hem gick vi på 4 timmar, minus en halvtimme för isen. Så egentlien på 3½ timme! Jag och rebecca smarta som vi är hade inte med oss rumsnyckeln utan den kom två timmar senare! Klantigt. En lite freaky sak som hände, när jag skulle gå upp till vårat rum, vid middagn så ser jag sonny sitta där inne, i MIN säng och vad göra han.. joo han sitter där med rebeccas hårfön och torkar sina skavsår!! EW. Jag sotd där med öppen mun och är helt shockad. Han smilar och går ut. Lite senare på kvällen ser vi honom kommar ut ur vårat rum igen! ahh weird!! Anyways.. senare på kvällen så lyckade vi komma in i killarnas rum, vi klättrade in genom deras öppna fönster på andra våningen med hjälp av en stol! I deras rum hällde vi ut all smusttvätt i rummet, doppade tanborstarna i två, sprayade myggspray i deras sängar och hälde ut toapapper i hela rummet! Tjejer vi är bäst! ;)

Lördag/Söndag
På morgonen hade vi humle labb. Vi hittade 16 stycken humlor! Så vi tyckte det var nog och gick in och pluggade till vårat prov som vi skulle ha på eftermiddagen. När vi var ute och letade humlor så gick vi förbi vårat hotell, så att man såg våra fönster. Rummen hade fönstrerna rätt så nära så man kunde klättra in genom ett rums fönster till det andra. Så när vi går där ser vi hur någon klättrar in från ett rum till vårat rum!? Gissa vem det är.. jo sonny! Rebeccas haka var typ nere vid känana, både jag och elin ropar till honom och frågar vad han gör! Som tur var så skulle han öppna åt våra kompisar men ändå! Fatta att se någon hängandes utan på ett hotell och klättrandes in i ditt rum! mamma mia! Sen på eftermiddagen hade vi ju provet, det gick helt ok! Jag glömde svara på en fråga men det gjorde inte så mycket. Jag fick VG :) På eftermiddan packade vi ihop allt och satte oss på bussen. Några tjejer snodde våra platser :( men vi fick rätt så bra platser ändå :)  Den här gången delade jag och rebecca kupee med elin, stina, erwin och andre. Vi gjorde en pakt att vi skulle vara vakna ett helt dygn, 24 timmar. Så vi skulle stanna vakna tills klockan sju på morgnen! På vägen till tåget så köpte vi chips, coca cola, energidryck, godis och dextrosol! Jag, rebecca, stina, elin och erwin klarade hela natten. Men andre lämnade oss när han skulle "vila" en liten stund. Då blev det självklart payback på honom! Han hade ju brutit pakten. Så först var det tandkräm i fejjan, sen när han vaknade upp och somnade om igen blev det baby olja och till sist eyliner sträck :) Vi andra hade det iaf nice, mycket weird humor när man är halvdöd kan jag säga. Sonnyskämten var de bästa! Sen vid sju tiden var man ju inte så värst pigg och fräch men fan vi klarade det! Vi var till och med vakna i 26 timmar. Så då var vi tillslut hemma. Jag, rebecca, fredrik och erwin tog tåget tillbaka. Och sen fick vi skjuts av mammi från norrviken!

det var nog allt... rätt så mycket jag skrev. sorry för alla stavfel och bajs. orkar inte läsa igenom nu
pussogodnatt

one thing.

Jag kom att tänka på en liten sak. Jag undar om jag skulle kunna gå en hel dag utan att använda mig av engelska.. alltså inte lägga till massa engelska ord och slang så som jag gör jämt, och inte heller på msn och sånt... det känns nästan omöjligt ju.. det finns ju en del utryck som bara funkar på engelska... Jag ska nog ta och pröva det någon dag, och se hur länge jag klarar mig.

en vecka

nu har jag klarat mig igenom en hel vecka av skola.. ok minus måndagen som vi hade ledigt och tisdagen som vi bara hade mentorstid.. men ändå. Första vecka i tvåan :) och om allt är som det är nu, lär resten av tvån bli rätt så naaajs! Det finns bara en liiiten sak att klaga på.. det är att jag inte får se min lilla harro något :( vi har lyckats hamna i olika klasser hela året, inga gemensamma håltimmar och som om det inte var tillräckligt har vi olika luncher! Men i period 2,3 då har jag lunch med henne och rebecca så då blir det intensiv timespending med carro :P

jaaa.. vad mer har hänt. Min familj hade kräftskiva idag, fyra andra familjer kom och käkade hos oss, vi barn spelade mixmax!.. Jag har tränat i veckan också! två gånger till och med. Sedan har jag också fått en miljon skavsår, seriöst mina fötter är som två stora jävla skavsår! Det gör sjuukt ont. Men nu ni så ska jag försöka recapture kittelfjäll och skriva ner det så det inte glöms bort :)

julia

skolstart!

Så, nu har skolan börjat igen, jag tyckte det var lite halvt skönt faktiskt! Visst sommaren är kickass men det var kul att vara tillbaka! Jag har börjat tvåan nu. Fatta hur  s t o r  jag är. Jag får nästa lite panik, jag fyller 18 år om sju månader, guuud vad gammal jag är! :S

Idag började våra riktiga skoldagar, jag hade kemi b, pshykologi och naturkunskap. Alla verkade heeelt ok! jag hade sovis idag också. :) men jag kom ju försent ändåå. Bussjäveln körde förbi min busshållplats GAAAAH. Men min lärare tog det chill ändå ^^

Juste jag har ju varit i Kittelfjäll hela förra veckan! Gud vad kul det var! jag är så sjukt otroligt glad att jag valde att åka på den resan asså. Vi hade det bäst :D ska lägga upp lite bilder och sånt på facebook, så kolla däär, sen kanske jag skriver lite om vad vi gjorde och så här :D

men nu ska mitt rum städas, disken diskas och en film tittas på med emma :)

pöss

memmsi

EMMA SLEEMMMMAAAAAA har blivit stoooor :D

grattis på födelsedagen!!

tjoo

Fältkursen börjar närma sig nu! Shit är verkligen inte förberedd det minsta, jag provade regnställ och skor igår och idag ska jag kolla om vi har någon lämplig ryggsäck till moi. Igår var jag, rebecca och mamma på fliesbergs där kollade vi på stövlar och sånt, jag köpte ett par vandrings byxor typ, rebecca har också ett par oooh vad vi kommer vara schnygga :)

Igår tränade jag för första gången på heeela sommaren. Snacka om att jag dog! Men det var faktiskt kul att träffa tjejerna igen. Och efter nästa träning blir det bad i Rösjön :D

Jag sitter på fel data nu.. så jag kan inte lägga upp några bilder.. varken från gbg eller gotland. Juste vi gick på Liseberg och det var skiit kul, jag åkte ALLLT :D

pusssokram

sommaren är kort

.. det mesta regnar bort!

Sant, så sant, det har regnat nästan varje dag den senaste månaden, men tro inte att jag klagar för det var under den piss månaden som jag jobbade så det passade faktiskt mig utmärkt! :) Men nu får sommaren faktiskt ta och skärpa sig för nu är jag ledig och då ska solen fram!

Jag och rikke kom hem från gotland klockan halv två igår natt. Vi spenderade fem underbara dagar hos familjen kastre i deras sommarhus, plus en clabbe som också bodde där. Jag hinner inte gå inte på detaljer det kommer senare, men riktigt rooligt hade vi det!

Om några timmar åker vi till göteborg, ska hälsa på mammas släkt där och mina sysslingar! Sen om vi barn är snälla så ska vi få gå på liseberg!!!! Har varken varit i göterborg eller gått på lisberg så jag ska vara jätte snäll ^^

Men nu ska jag fixa det sista med packningen det är därför jag är uppe nu, jag väntar på att tvättmaksinen ska bli klar så jag får hänga upp mina mjukisbrallor :)