hästskit

Min klass kom på att vi ville åka någonstans, och för att åka så behöver man ju pengar.. Såå rebeccas gamla klass hade sålt häst skit och fått in massa pengar på det, så det gjorde vi också! Först gick vi runt och sålde påsar till folk, det gick bra fast en del människor var lite freaky, haha det roligaste huset var när jag rebecca och carro gick. Tanten i huset börjar fråga oss om vart vi skulle och så, och sen säger hon:

tant:    såå ni säljer hönsskit?!
vi:         ehh nej asså det är är   h ä s t   gödsel... 
tant:     ahhaa katt.
vi:         ehh mm joo

haha seriöst vem skulle sälja hönsskit.. eller katt skit :P Aja sedan var det ju dags att gräva upp skiten också. Så vi åkte iväg till en gård i Akalla någonstans. Jag vara där forever kändes det som. Jag hade glömt lunch men när vi levererad gödslet till rikke så gjorde hon en lunch av sex mackor till mej, plus att jag fick sex scones mmm. Vi grävde och grävde.. typ 300 säckar tror jag. Carro och jag han med lite hästbajs brottning också, det var ju skitkul ^^
Här är två bilder därifrån, den första är när jag ligger och vilar mig i högen med färdiga säckar, och den andra bilden är av några av dem som var där!

      


-julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback