midsommar

Jag har haft det sjuukt kul och trevligt den här helgen, hade inga höga förväntningar.. kanske var de därför det blev så bra :)

- torsdag eftermiddag åkte jag, lisa och päronen upp till farmor och farfar i leksand
- vi spelade lite spel och sånt på kvällen, lisa dampade och kastade ner allt på golvet haha
- nästa dag gick lisa och jag och plockade blommor till våran kransar :)
- ringde också till john som fyllde 17 
- sen gjorde vi kransarna också de blev super söta :D
- vid sju tiden kom sara och hennes familj till oss
- vi gick till gropen, där det var majstångsresning
- det var otroligt mycke folk där!
- majstången var typ 25 meter, den höll det här året, hihi den gick av på mitten ett par år sen.. lite misslyckat att dansa runt en halv stång :P
- träffade nico, från mitt fotbolls lag och hennes kusin emma-lisa
- sen dansade vi lite runt midsommar stången men sen gick vi till "centrum"
- vi hade det jätte skojsigt hela kvällen
- det var rätt så lungt i början
- sen plankade vi in på ett dans ställe, kostade 50 spänn så jag var happy
- vi dansade och hade kul där ett tag
- sen plockade vi sju sorters blommor från en rondellrabatt haha
- jag drömde verkligen ingenting, tråkigt tråkigt
- nästa dag kom våra kusiner
- jag och kajsa gjorde en "smet" av omogna krusbär, vinbär, jordgubbar och harsyra ^^

men det var nog allt om min lilla midsommar :) haha en sak till visst måste midsommar vara den bästa högtiden för misstolkningar "kan de inte få upp stången", "upp med den då!" HAHA.


glad sen midsommar allihopa <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback