jackor, film och snö

Såå då var helgen slut! Ligger och kolla på film i soffan, det är riktigt mys.


fredag
I skolan fick jag veta att rikke, carro och john skulle på samma musik sak som jag och emma skulle till. najsbajs. Emma kom hem till mig precis innan pappa, clara och jag åkte till mcdonalds för att äta middag. (Vi var utsparkade av mammie som skulle ha gäster). Efter våran lyxiga måltid gick jag och emma till bussen där vi träffade rikke med hennes crew. Vi åkte tillsammans till edsberg. Efter en halvtimmes väntan i kylan fick vi komma in och hänga av oss jackorna. Banden var helt ok! Sen då till kvällens händelse kan man ju kalla det. Varken carro eller emma hade fått någon lapp till sina jackor... så de trevliga (NOT) tjejerna bakom disken förklarar för oss att vi helt enkelt får vänta tills klockan ett när de stänger och alla har hämtat sina jackor! Vi försöker förklara för dom att bussarna hem till oss slutar att gå innan klockan ett och att vi kan beskriva alla saker som de har i fickorna (busskort med personnumer), men nej det går inte heller för vem som helst kan ju komma och göra det?? eller inte.. för vem faan är så desperat till att ta någons jacka så det går och memorerar någons annan mobil och pesonnumer? Till sist så kommer carros pappa dit och får tala med gubben som äger stället såå till slut får de sina jackor och vi får åka hem! (tjejerna i disken blev då myyycket arga och vägrade stå där mer HA!) Sen åkte jag och Maida hem, och emma drog vidare till stocksund!

lördag
Dagen började med öppet hus..eh. Jobbigt att gå till skolan på en lördag.. men det var ju bara tre timmar plus att vi fick ledigt idag. Jag hade tre lektioner; engelska, kinesiska och levnadslära. Sen under restan av tiden gick vi runt och snodde godis, tog en jätte rolig bild och kollade på smarta uppfiningar. När vi hade käkat lunch drog vi hem till johnnyboy för att kolla på film, vi såg på två! Finding Nemo och Cheaper by the Dozen. Rikkes favvo replik från Finding Nemo:
-So whats it like in the big blue ocean?
-Well, its big....and blue?
-I knew it!
haha, vi mobbade också harro under hela tiden vi var där fast dont worry vi älskar dej! Jag fick följa med Rikke hem och äta en tres bien middag med hennes familj. När vi skulle åka vidare hem till mej så hade det börat SNÖÖÖÖAAA :D:D:D:D en sak är säker julia<3snö Men snö kan ju vara liiiite jobbigt också, för när vi hade värmt oss inne på sibylla så hade vi ett mini snöbollskrig, när vi inser att bussen ska gå om 3 minuter märker jag att mobilen är BORTA...såå vi får leta igenom all snö, och tillslut så hittar rikke den :) men då när jag ska ta fram busskortet så har jag såklart tappat det också, när vi letade efter mobilen. Så det blev bara att fortsätta leta, men som tur var så hittade vi det med, plus att vi hann med bussen! Flyt or what?

söndag
rikke och jag gick upp rätt sent och bestämde oss för att åka pulka, men ett antal friends avsnitt senare så var rikke tvungen att åka hem, så det blev jag och emma som åkte :) Vi orkade inte åka hela tiden så vi gick bort till ravalen (en sjö) för emma ville bada? men hon ångrade sig när vi kom fram :P Tillslut hade vi blivit riktigt frusna och kalla så vi gick hem och drack varm choklad och kollade på ännu mera friends som är det BÄSTA programmet som finns!

måndag
idag har jag inte gjort nästan något alls! har gått en promenix med mammsi och sen efter det har jag bara latat mej!

-julia

Kommentarer
Postat av: rikkepikkepäronpung

klockren helg med dig! alltd lika kuuuul! råttorna var ju inte så hemska? :D kraaaaaaam

Postat av: chickenshiiit1

asså vi är så bääääääst!

2007-01-23 @ 17:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback